Follow Bluebird Media AB

Bluebird Media nominerade till 4 kategorier i The Drum Search Awards 2020

Press release   •   Mar 19, 2020 12:16 CET

Fr.v.: Patrik Segersven, Head of SEM & Analytics & co-founder, Magnus Dahlquist, VD & co-founder, och Henry Mäkelä, Head of Social & Display & co-founder, Sebastian Schroderus, Country Manager Finland

Bland finalisterna till The Drum Search Awards 2020 står Bluebird Media dels som den enda svenska byrån men dessutom som nominerad inom fyra kategorier: SEO – Most Effective Use of PR, Automotive and Transport, PPC – Best B2C Campaign, och SEO & PPC – Most Effective Use of Technology in a Search Campaign.

Den 18 mars offentliggjordes de nominerade till The Drum Search Awards 2020 där Bluebird Media nominerats för sina insatser inom SEM för KitchenTime, Social för Sports Car Center i Finland och SEO för Artiks.

I uppdraget för KitchenTime har Bluebird fokuserat på att öka den månatliga bruttovinsten efter mediakostnad (GPAAC). Detta uppnåddes genom att dels optimera mot profit snarare än bruttointäkter, samt genom att applicera affärsregler i budgivningen. För posterföretaget Artiks använde Bluebird SEO och PR i en framgångsrik kombination. Med PR aktiviteter som genererade kraftfulla länkande domäner till sajten och ökad varumärkeskännedom lyckades Artiks springa om konkurrenter i Google.

"Jag är skitstolt! Att vi är nominerade som finalister i, inte bara en, utan totalt fyra kategorier i Storbritanniens främsta tävling inom performance marketing är en enorm prestation av teamet. Det är extra roligt att ett av casen är inom SEO eftersom vi investerat så tungt inom det affärsområdet under året." säger Magnus Dahlquist, VD och grundare av Bluebird Media.

SEO avdelningen på Bluebird har det senaste kvartalet fått tillökning både i av seniora strateger och i antal SEO-projekt. Målet under Q2 2020 är att expandera ett redan starkt och kompetent team ytterligare med både fler kollegor och spännande uppdrag.

Om The Drum Search Awards

The Drum är en av Europas största webbsida och med fokus på media och marknadsföring. Varje år arrangeras de The Drum Awards – Storbritanniens främsta tävling för aktörer inom olika marknadsföringssegment världen över. I bedömningen för att kora vinnarna ser juryn till strategiskt tänkande, innovation, effektivitet och konkreta resultat. Vinnarna skulle ha presenterats den 21 april, men med anledning av den rådande situationen kring Covid-19 har prisceremonin skjutits upp.

Performance marketing-byrån Bluebird Media grundades i början av 2018 av Magnus Dahlquist, Henry Mäkelä och Patrik Segersven som alla har lång erfarenhet i branschen. Under 2019 gick Bluebird från 8 till 21 anställda, från att hantera 100 MSEK till 350 MSEK i medieinvesteringar samt öppnade kontor i Helsingfors. Bland byråns kunder finns etablerade e-handelsjättar såsom Apotea, Nordic Choice Hotels, KitchenTime, Media Markt och många fler med uppdrag som sträcker sig över samtliga Nordiska marknader.

Attached Files

PDF document

Comments (0)

Add comment

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.