Follow Bluebird Media AB

Bluebird Media finalister i sex kategorier i European Search Awards 2020

Press release   •   Apr 21, 2020 08:45 CEST

Fr.v.: Patrik Segersven, Head of SEM & Analytics & co-founder, Magnus Dahlquist, VD & co-founder, och Henry Mäkelä, Head of Social & Display & co-founder, Sebastian Schroderus, Country Manager Finland

Bluebird Media är för andra året i rad, och under byråns tredje verksamhetsår, nominerade till mediebranschens mest prestigefyllda tävling – European Search Awards. Bland de sex nomineringarna sticker två kategorier ut – “Best Small PPC Agency” och “Best Small Integrated Search Agency”.

European Search Awards är en internationell tävling som hyllar de absolut främsta aktörerna i Europa inom SEO, PPC, digital- och content-marknadsföring. Bluebird Media är för andra året i rad nominerade i tävlingen och detta år i inte mindre än sex kategorier: Best Small PPC Agency, Best Small Integrated Search Agency, Best Use of Search B2B (PPC) med Soundtrack Your Brand, Best Use of Search B2C (PPC) med Media Markt, Best PPC Campaign med KitchenTime samt till Best Use of Social Media in Search Campaign med Sports Car Center.

“Det är en milstolpe både för teamet, men även oss som företag, att vi står som finalister i kategorierna “Best Small PPC Agency” och “Best Small Integrated Search Agency”. Just de här nomineringarna lyfter verkligen fram vår spjutspetskompetens – att se helheten och synergier mellan centrala digitala kanaler.” säger Magnus Dahlquist, VD och medgrundare av byrån.

Om European Search Awards

European Search Awards jury består av 67 ledare och experter inom den globala marknadsföringsindustrin. I första fasen har juryn betygsatt och utsett de nominerade med hjälp av ett poängsystem. De har även sett till byråernas intäkter, personalomsättning, kultur och inte minst dess kreativa förmåga i att skapa, tillämpa och uppnå utmärkta ROI’s för dess kunder. Nu inleds den andra fasen där juryn diskuterar och utvärderar de nominerade. Vinnarna koras under en prisceremoni den 3 september senare i år. För mer information om European Search Awards, besök www.europeansearchawards.com.

Performance marketing-byrån Bluebird Media grundades i början av 2018 av Magnus Dahlquist, Henry Mäkelä och Patrik Segersven som alla har lång erfarenhet i branschen. Under 2019 gick Bluebird från 8 till 21 anställda, från att hantera 100 MSEK till 350 MSEK i medieinvesteringar samt öppnade kontor i Helsingfors. Bland byråns kunder finns etablerade e-handelsjättar såsom Apotea, Nordic Choice Hotels, KitchenTime, Media Markt och många fler med uppdrag som sträcker sig över samtliga Nordiska marknader.

Comments (0)

Add comment

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.