Follow Bluebird Media AB

Bluebird Media finalister i 7 kategorier med 10 kundcase i SEMrush Nordic Search Awards 2020

Press release   •   May 05, 2020 12:00 CEST

Fr.v.: Patrik Segersven, Head of SEM & Analytics & co-founder, Magnus Dahlquist, VD & co-founder, och Henry Mäkelä, Head of Social & Display & co-founder, Sebastian Schroderus, Country Manager Finland

Bluebird Media har under våren 2020 nått stor framgång i de tre branschtävlingar där byrån skickat in bidrag. Totalt har byrån nominerats i 17 kategorier i European Search Awards, The Drum Search Awards och i SEMrush Nordic Search Awards.

Bluebird Media som grundades 2018 har det senaste året vuxit från 11 till 23 anställda, öppnat kontor i Finland och haft en stadigt växande portfölj av kunder. Våren 2020 står Bluebird som finalister i 17 kategorier i tre av branschens mest prestigefyllda tävlingar. I SEMrush Nordic Search Awards är Bluebird finalister i 7 kategorier med 10 kundcase:

  • Best Online Marketing Campaign In Finland (Sports Car Center)
  • Best Online Marketing Campaign In Sweden (KitchenTime & MediaMarkt)
  • Best B2B Campaign (Soundtrack Your Brand)
  • Best Integrated Campaign (Sports Car Center)
  • Best B2C Campaign (KitchenTime & MediaMarkt)
  • Best Advertising Campaign (KitchenTime & MediaMarkt)
  • Best Marketing Agency

Även fast vinnarna inte korats i någon av tävlingarna ännu betyder nomineringarna mycket för Bluebird som varit verksamma i Sverige i snart 2,5 år och i Finland i knappt ett år.

“Att vi nu är finalister även i SEMRush Nordic Awards är som grädden på moset. Teamet har dominerat i samtliga branschtävlingar som Bluebird deltagit i detta år, så otroligt kul!” säger Magnus Dahlquist, VD och medgrundare av Bluebird Media.

Om SEMrush Nordic Search Award

SEMrush Nordic Search Awards är en tävling där Nordens främsta marknadsföringsaktörer tävlar inom 20 olika kategorier. I juryn sitter 25 av branschens vassaste specialister inom betald och organisk synlighet i sökmotorer. Samtliga bidrag utvärderas primärt med hjälp av SEMrush egna verktyg. Vinnarna offentliggörs den 13 maj 2020.

Performance marketing-byrån Bluebird Media grundades i början av 2018 av Magnus Dahlquist, Henry Mäkelä och Patrik Segersven som alla har lång erfarenhet i branschen. Under 2019 gick Bluebird från 8 till 23 anställda, från att hantera 100 MSEK till 350 MSEK i medieinvesteringar samt öppnade kontor i Helsingfors. Bland byråns kunder finns etablerade e-handelsjättar såsom Apotea, Nordic Choice Hotels, KitchenTime, Media Markt och många fler med uppdrag som sträcker sig över samtliga Nordiska marknader.

Attached Files

PDF document

Comments (0)

Add comment

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.