Follow Bluebird Media AB

Bluebird Media expanderar till Finland

Press release   •   May 14, 2019 09:22 CEST

Performance marketing-byrån Bluebird Media har på kort tid vuxit till en stark aktör på den svenska marknaden. Nu tar byrån klivet in i Finland. Expansionen leds av Sebastian Schroderus som besitter mångårig internationell erfarenhet av resultatdriven marknadsföring och e-handel.

Bluebird Media grundades i slutet av 2017 och har kunder såsom Apotea, Funnel.io, Artiks, Nordic Choice Hotels och Soundtrack Your Brand. Nu vill byrån hjälpa företag att öka sin digitala närvaro i Finland - en marknad som ofta förbises då många byråer blickar väster- eller söderut. Med hjälp av strategier och tillvägagångssätt som bevisats framgångsrika i Sverige hoppas Bluebird kunna höja standarden på den finska marknaden.

”I ett företag, där två av tre grundare har finskt ursprung, har en expansion österut alltid funnits med som en kittlande tanke. Vi ser dessutom stor potential i Finland. Efter att vi varit framgångsrikt operativa i 1,5 år känner vi oss redo att ta klivet ut på ny marknad. Att göra det med Sebastian, som har ett etablerat kontaktnät och lång branscherfarenhet, känns helt rätt.” säger Magnus Dahlquist, VD för Bluebird Media.

Leder satsningen gör SebastianSchroderus som tillträdde rollen som Country Manager i början av maj. Sebastian kommer senast från rollen som Head of Marketing på finska modeföretaget Lovia Collection. Modeföretaget, vars omsättning ökat med 500% tack vare en ökad digital närvaro och träffsäkra kampanjer, blir den finska filialens första kund. Sebastian har tidigare deltagit i arbetet att öppna annonsverktyget Smartly.io’s New York-baserade kontor och därmed i att bygga upp affärsverksamheten på den amerikanska marknaden. Tidigt i karriären spenderade han även några år hos finska spelutvecklaren Rovio som bland annat ligger bakom världssuccén Angry Birds.

“Det känns otroligt spännande att starta Bluebird i Finland. Jag har jobbat med flera ledande digitala aktörer, och har noterat en stor skillnad mellan hur små och stora bolag värderar och gör marknadsföring. Jag ser ett stort behov av strukturerad och ROI-driven marknadsföring på den finska marknaden - och det är vad Bluebird kan bäst!” säger Sebastian.


Bluebird Media är en performance-marknadsföringsbyrå med fokus på digitala och lukrativa helhetslösningar. Sedan start 2017 har byrån breddat sitt utbud tack vare rekryteringar av såväl strateger som specialister och har det senaste året vuxit till 12 anställda. Våren 2019 nominerades Bluebird i European Search Awards, branschens mest prestigefyllda tävling, inom de två kategorierna “Best Small PPC Agency” och “Best Use of Social Media in Search”. Vinnarna presenteras den 20 juni i Budapest.

Attached Files

PDF document

Comments (0)

Add comment

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.