Follow Bluebird Media AB

Bluebird expanderar och stärker erbjudandet inom webbanalys

Press Release   •   Sep 25, 2018 10:14 CEST

Stockholmsbaserade byrån Bluebirds kundstock fortsätter att öka. För att möta den stigande efterfrågan har personalstyrkan utökats från två anställda i januari till åtta i september. Det senaste tillskottet stärker särskilt Bluebirds erbjudande inom webbanalys.

Senior Digital Specialist Josefin Kjellbris kommer senast från Fyndiq.se där hon arbetade som analytiker. Med sin breda erfarenhet inom webbanalys kommer Josefin lyfta Bluebirds erbjudande inom området.

Expansionen går i linje med byråns profil som särpräglat digital med inriktning på lukrativa helhetslösningar. Tillskotten gör att Bluebird kan ge sina kunder ett ännu mer heltäckande digitalt stöd, strategiskt såväl som operativt.

“Den stigande efterfrågan beror på det unika digitala helhetsstöd vi erbjuder - att se bortom isolerade kanaler och öka förståelsen för hela affären”, säger Magnus Dahlquist, en av Bluebirds grundare.

Den uteslutande organiska ökningen möjliggör för vidare expansion, samtidigt som Bluebird behåller sin status som en så kallad boutiquebyrå. 

Bluebird Media is the Stockholm-based partner of choice for bold brands looking to improve everything digital. Current client portfolio includes Alitalia, Nordic Choice Hotels, Canva, B3IT, Chloes amongst others.

Get in touch at +46 (8) 120 16 ROI (764) or hello@bluebirdmedia.se if you want to talk traffic acquisition, conversion optimisation, analytics or digital marketing in general.

Comments (0)

Add comment

Comment

Agree With Privacy Policy